الرئيسيةاخبارعربية وعالميةالإفراج عن سيف الإسلام القذافي مع السماح له بحرية الحركة داخل ليبيا وخارجها
عربية وعالمية

الإفراج عن سيف الإسلام القذافي مع السماح له بحرية الحركة داخل ليبيا وخارجها

THIS PICTURE IS 18 OF 20 TO ACCOMPANY SPECIAL REPORT: LIBYA/ENDGAME. SEARCH IN YOUR PICTURE SYSTEM FOR KEYWORD "LIBYA/ENDGAME" TO SEE ALL IMAGES. (PXP01-20) Saif al-Islam, the son of Libyan leader Muammar Gaddafi, gestures as he talks to reporters in Tripoli August 23, 2011. By Sunday August 21, the rebels controlled large parts of Tripoli. In the confusion, the NTC announced it had captured Saif al-Islam. Late the following evening, though, he turned up at the Rixos, the Tripoli hotel where foreign reporters were staying. U.S. and European officials now say they believe Saif was never in custody. NTC chief Mahmoud Jibril attributes the fiasco to conflicting reports within the rebel forces. But, he says, the bumbling turned into a bonanza. "The news of his arrest gave us political gains. Some countries recognised us, some brigades surrendered and more than 30 officers defected." Picture taken August 23, 2011. To match Special Report LIBYA/ENDGAME REUTERS/Paul Hackett/Files (LIBYAPOLITICS CONFLICT - Tags: POLITICS CONFLICT PROFILE)
اضف بريدك لاستقبال النشرة الاخبارية والوسائط.

أعلن الوكيل العام لوزارة العدل في الحكومة الليبية المؤقتة عيسى الصغير أن سيف الإسلام القذافي مفرج عنه بقوة القانون.
ودعا الصغير كتيبة “أبو بكر الصديق” التي تتولى حماية سيف الإسلام في سجنه إلى إطلاق سراحه، لافتا إلى أن هذه الكتيبة تتحفظ عليه الآن في مكان آمن حرصا على سلامته الشخصية.
وشدد وكيل وزارة العدل في الحكومة المؤقتة على ضرورة إطلاق سراح نجل القذافي سيف الإسلام وفق قانون العفو العام رقم 6 الصادرعام 2015.
كما ذكر المسؤول الليبي أن وزير العدل السابق في الحكومة المؤقتة كان بعث برسالة في إطار تفعيل قانون العفو العام إلى مؤسسة الإصلاح والتأهيل (المشرفة على السجون) في الزنتان، مطالبا بالإفراج عن سيف الإسلام ودعا الصغير مجددا إلى إطلاق سراح سيف الإسلام القذافي والسماح له بحرية الحركة داخل ليبيا، بل والسماح له بالتنقل حتى خارجها.