صور: السلطات البلجيكية تكشف هوية منفذي ‫هجمات بروكسل‬

TOPSHOT - A picture released on March 22, 2016 by the belgian federal police on demand of the Federal prosecutor shows a screengrab of the airport CCTV camera showing suspects of this morning's attacks at Brussels Airport, in Zaventem. Two explosions in the departure hall of Brussels Airport this morning took the lives of 14 people, 81 got injured. Government sources speak of a terrorist attack. The terrorist threat level has been heightened to four across the country. / AFP PHOTO / BELGIAN FEDERAL POLICE / - / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / BELGIAN FEDERAL POLICE" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS -/AFP/Getty Images

تعرفت السلطات البلجيكية على هوية اثنين من المشتبه بتنفيذهم هجمات مطار بروكسل، التي وقعت أمس، الثلاثاء (22 مارس 2016)، وأسفرت عن مقتل 30 شخصًا على الأقل وإصابة أكثر من 200، وهما الشقيقان خالد وإبراهيم البكراوي، وكانا يقيمان في بروكسل.
وقالت وسائل إعلام بلجيكية، الأربعاء إن مصادر أمنية رجحت وجود أكثر من ثلاثة انتحاريين.
وتلاحق الشرطة البلجيكية مشتبهًا به من تنظيم “داعش” الإرهابي، شوهد مع انتحاريين محتملين قبل فترة وجيزة من هجوم على مطار بروكسل وآخر على مترو المدينة ، بحسب وكالة “رويترز”.
وكان تنظيم داعش الإرهابي أعلن مسؤوليته عن هجمات استهدفت مطار ومترو بروكسل، بعد 4 أيام من عملية اعتقال في العاصمة البلجيكية، للمشتبه به الرئيسي في هجمات باريس التي وقعت في نوفمبر الماضي.

1-826643
1-826644

للاشتراك بواتساب مزمز، ارسل كلمة اشتراك إلى الرقم:
00966544160917
للإشتراك بقناة مزمز على تيليقرام اضغط هنـا