فيديو: طاه شهير يضبط وهو يتعاطى المخدرات على الهواء

Pic shows: Lubomir Herko, 36 cutting a life of cocaine with a credit card next to a rolled up 500 EUR note.nnA police probe is underway in Slovakia after a popular TV chef was seen on camera snorting what appeared to be a line of cocaine.nnThe incident happened during a live TV morning show broadcast by Slovak national TV Markiza.nnThe scene has since gone viral around the world. It shows chef Lubomir Herko, 36, cutting what appears to be a line of cocaine with a credit card next to a rolled up 500 EUR note.nnPolice spokesman Lucia Mihalikova confirmed that police are probing the alleged drug taking episode.nn Mrs Mihalikova said: "The police have begun an investigation into illegal drug taking."nnThe early morning "marching powder" snort took place at 6:52 am on Tuesday January 19.nnHours later the video was uploaded to YouTube and sharing began across the Internet all over the world, including the popular entertainment, social networking and news website Reddit.nnSlovak police, meanwhile, have requested a recording of the show from TV Markiza.nn The broadcaster stated that the scene with white powder was "a joke".nnBut TV spokesperson Tatiana Tothova distanced the broadcaster by adding: "We consider it as an absolutely inappropriate ¿joke¿, which should not be in a show of this kind."nn"Our TV company will suffer the consequences of it."nnA TV watchdog for Slovakian broadcasters has received several complaints about the incident. Because promoting drugs is illegal, it is possible that the broadcaster will be fined.nnChef Herko commented on the incident in an interview with Slovak radio Europa 2.nnHerko insisted it was not a real cocaine. He said: "I apologise if people took this the wrong way.nn"We had some powdered sugar there. We put it into a thermomixer and a bit of it spilled around.nn"Of course, the idea was stupid... I feel really sorry that it turned out like this."nn(ends)n

التقطت كاميرا تصوير تلفزيوني أثناء برنامج صباحي يبث على الهواء مباشرة طاه مشهور في سلوفاكيا، وهو يستخدم بطاقة بنكية لتجميع بودرة بيضاء مجهولة يعتقد أنها مادة مخدرة.
وتم تصوير هذا المشهد أثناء بث برنامج “توليرانس” على محطة” تي في ماركيزا” السلوفاكية، يوم 19 يناير (كانون الثاني) الجاري، حيث كان المصور يجول بالكاميرا على كوادر الاستديو، عندما ضبط الطاهي وهو يجمع الكوكايين من على الطاولة.
وما أن لاحظ الطاهي لومبير هيركو (36 عاماً) أن الكاميرا كانت مسلطة عليه، حتى توقف عن ما كان يفعل، وتظاهر بأنه يساعد باقي العاملين في المطبخ نقلا عن موقع 24 وبحسب ما ذكرت صحيفة دايلي ميل البريطانية.
وقالت المتحدثة باسم الشرطة لوسيا ميخاليوفا إن تحقيقاً يجري حالياً في القضية، خاصة بعد أن تم تناقل مقطع الفيديو الذي يظهر فيه الطاهي، وهو يجمع البودرة المجهولة على نحو واسع عبر مواقع التواصل الاجتماعي في البلاد.
وسارعت إدارة المحطة التلفزيونية إلى القول إن المشهد كان مجرد دعابة، لكن المتحدثة باسم المحطة تاتيانا توتوفا أكدت أن هذا النوع من المزاح غير مقبول في برامج من هذا النوع.
وتلقت المحطة السلوفاكية العديد من الشكاوى بخصوص الحادثة، وحتى في حال أظهرت التحقيقات أن الأمر كان عبارة عن دعابة، فمن المرجح أن تتعرض المحطة لعقوبات شديدة عليها.
من جهته أنكر الطاهي أن تكون البودرة التي ظهرت في الفيديو مادة مخدرة، وأكد أنه القليل من السكر الناعم تبعثر على الطاولة، وكان يحاول جمعه بطريقة أثارت الشبهات لدى المشاهدين.

https://www.youtube.com/watch?v=GstrwZStTfU