بعد بيانه الصادم عن سبب طلاقه لمي سليم في شهر العسل.. هجوم ناري من الفنانين تجاه وليد فواز!

شن فنانون هجوماً حاداً على الفنان وليد فواز، بعد بيانه الأخير، حول سبب انفصاله من الفنانة مى سليم.

وجاء بالبيان أن قرار الارتباط كان خطأ منذ البداية، مضيفا: “المرة الجاية هيكون اختيارى قائم على العقل أكتر من العاطفة علشان أعمل أسرة بجد أكمل بيها حياتى”.
البداية كانت مع الفنانة وفاء عامر التي علقت:”أنه أساء له قبلها، ولا بد أن يكون هناك زمالة واحترام”، موضحة أن مى سليم شاركتها فى مسلسل “جبل الحلال” وبنت زى الفل”.
وقال الفنان إدوارد: “دى كانت مراتك، مينفعش تطلع تتكلم عليها بالشكل ده، عيب، يعنى انت عايز تشتهر على قفاها، وبعدين كل الناس مستاءة من كلامك، تفتكر فيه واحدة فى يوم من الأيام ممكن تثق فيك وترتبط بيك، ما تسكت خالص”.
وكتبت الفنانة المصرية منة فضالي لزميلتها عبر حسابها الشخصي في موقع “فيسبوك”: “شابوه ليكي يا مي، مبروك يا روحي الطلاق، زمن الرجالة خلص”.

"الحمد لله رب العالمين.. ۖ وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ "صدق الله العظيم.  قدر الله ماشاء فعل ..اللي حصل النهاردة  دة تصحيح لوضع كان من الاساس غلط والحمدلله أنه تم دلوقتي مش بعد كدة . ورغم أن كتير افتكروا اني اتسرعت في اعلان الخبر علي السوشيال ميديا ..الا اني اتعودت اكون واضح مع نفسي وجمهورى اللي طلبت منه الدعاء بعد الضغط علي من قبل البعض و تصدير كم كبير من المشاكل و لدرجة وصلت للتشهير بيا لاصرارى علي الطلاق . وانا بعترف فعلا اني اتسرعت في الجواز وافتكرت للحظة أن الحب كاف لكن في الحقيقة الحب مختلف تماما عن الواقع . المرة الجاية حيكون اختياري قائم علي العقل اكتر من العاطفة علشان أعمل أسرة بجد اكمل بيها حياتي ..والحمد لله ان الجوازة لم ينتج عنها ابناء  ربنا يوفق الجميع والله المستعان

A post shared by Waleed Fawwaz (@walidfwaz) on